Presentación
O noso grupo será o responsable do tema de bens relacionais, centrado nas relacións entre os universitarios e universitarias nas facultades de Ciencias Sociais e Humanas.
De pé, de esquerda a dereita, atópase Román Varela Cores (encargado dos labores de difusión), ao seu lado Brandán Otero Otero (encargado de acción), á súa esquerda Marta Ojea Gutiérrez (encargada de axenda). Sentados, de esquerda a dereita, David Sobrino Platas (encargado de diálogo), no centro Uxía Rial Brea (encargada da coordinación e o deseño) e por último Ariana Quintillán Poza (encargada de edición).
O noso principal obxectivo é analizar os vínculos que se establecen entre a mocidade e os distintos ámbitos da cidade. Tamén falaremos das relacións entre os estudantes da facultade, entre profesorado e alumnado e a visión dos universitarios sobre a súa capacidade á hora de saír ao mundo laboral.
As palabras chave do noso proxecto son: compañeirismo, amizade, ben relacional, ciencias sociais, ciencias humanas, universitario/a e conexións.
Vínculos en Compostela
Os bens relacionais son elementos vinculados coas conexións que establecen as persoas entre si. Destas interaccións podemos sacar o sustento para o noso crecemento persoal, aínda que á veces non se obteña un resultado positivo. O noso grupo de traballo faise cargo deste tema, centrado na cidade de Compostela. Focalízase en persoas novas, pois o noso círculo está formado pola xuventude universitaria.
Falaremos con estudantes de diversas facultades de Ciencias Sociais e Ciencias Humanas (filoloxía, económicas, política, historia, filosofía, dereito…). Ademais, contamos cun membro do Gabinete de Comunicación da USC para que aporte o seu punto de vista sobre a aparición dos estudantes nos medios.
Queremos dar voz ao estudantado e que conten as súas experiencias dende que chegaron á universidade. Para isto, organizaremos coloquios onde os membros destas facultades poderán ofrecer a súa opinión abertamente. Como estudantes, sabemos a importancia que ten a nosa formación académica para conseguir os nosos obxectivos persoais e profesionais. Pretendemos que os universitarios expresen os seus problemas dentro dos centros e a súa perspectiva respecto á cidadanía, pois nos medios de comunicación non está moi presente a súa situación.
Tentaremos analizar os vínculos que se establecen entre o alumnado: a formación de novas relacións nun entorno novo, o compañeirismo nas aulas, o contacto durante as festas e as relacións que van máis lonxe dunha amizade. Tamén é preciso avaliar as relacións da mocidade co resto de ámbitos da cidade, como o transporte público, a saúde, o aluguer dos pisos ou as residencias universitarias. Ademais, un dos propósitos que queremos acadar é a participación do alumnado nas actividades promovidas pola facultade, tales como deportes ou estudo de linguas.
Pretendemos estudar a visión do estudantado sobre o profesorado universitario: o trato que existe entre o claustro e o alumnado e a percepción destes sobre os educadores e educadoras. Tamén queremos ver os plans de futuro dos universitarios e saber se se senten preparados e preparadas para o mundo laboral. Un punto a considerar son os obstáculos que se atopan no camiño da súa formación, se experimentan algunha motivación polos seus estudos e que melloras cren necesarias para mellorar os rendementos.
Como obxectivo principal da acción gustaríanos continuar co labor desenvolvido polo observatorio, aumentando a presenza nos medios dun colectivo xeralmente desprazado. Pretendemos atopar e dar a coñecer os diferentes vínculos, non só entre o alumnado, senón tamén co profesorado. Difundiremos a visión dos estudantes da institución da USC e por último intentaremos resolver as problemáticas atopadas nos círculos. Para a acción, pensamos nunha pequena presentación do observatorio na entrada da facultade, na que participasen os membros do círculo. Servirá para dar a coñecer como se establecen os bens relacionais e acadar unha difusión cada vez máis ampla entre o público.
Ligazóns:
- Calveiro, P. (18 de febreiro de 2019). Los universitarios suspenden al servicio de autobús. La voz de Galicia. Recuperado de: https://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/2019/02/18/universitarios-suspenden-servicio-autobus/0003_201902S18C1995.htm
- Europa Press (8 de febreiro de 2019). Reunión dos alcaldes de Santiago e Palma para propoñer límites ao prezo do aluguer. Galicia Confidencial. Recuperado de: http://www.galiciaconfidencial.com/noticia/85500-reunion-alcaldes-santiago-palma-proponer-limites-prezo-aluguer
- Montero, T. (25 de xullo de 2017). Las residencias de la USC tienen casi dos solicitudes por cada plaza. La voz de Galicia. Recuperado de: https://www.lavozdegalicia.es/noticia/santiago/santiago/2017/07/24/residencias-usc-dos-solicitudes-plaza/0003_201707S24C1995.htm
Glosario
- Interacción: Relacións que se establecen entre os seres humanos. George Mead (1934; citado en West y Turner, 2018) argumenta que a interacción social ten lugar no medio dunha estrutura social dinámica. Define a sociedade como a rede de relacións sociais que crean os seres humanos.
- Ben relacional: elementos vinculados coas relacións que establecen as persoas entre sí. Destas relacións podemos sacar o sustento para o noso crecemento persoal, aínda que á veces non se obteña un resultado positivo. Destacar tamén, que na actualidade vivimos nunha sociedade individualista na que aprender a convivir cos demais resulta complicado. Segundo Ramírez (2015) o benestar debe ser definido a partir da análise dos sucesos históricos que viven os pobos e que configuran os pactos da convivencia social en cada territorio.
- Redes relacionais: J.Scott (1991; citado en Lozares, 1996) tratou como a teoría de redes é debedora de diferentes de pensamento e teorías: antropolóxica, psicolóxica, sociolóxica e matemática. J.A. Barnes (1954; citado en Lozares, 1996) expón que a totalidade da vida social debe contemplarse como un conxunto de puntos que se vinculan por líneas para formar redes totais de relacións.
- Amizade: Erick R. Wolf (1990) contrapón a amizade á familia xa que a primeira gáñase e a segunda provén dunha situación xa dada. Este autor distingue entre dous tipos de amizade: amizade expresiva ou emocional e amizade instrumental. Na amizade expresiva cúbrense as necesidades emocionais do outro.
- Compañeirismo: López Múñoz (2004) considera que o tempo empregado para fomentar o clima de compañeirismo e de confianza mutua polo profesor será o mellor empregado e o que o alumno máis agradecerá no campo motivacional.
- Ciencias sociais: ciencias que estudan o comportamento do home na sociedade, así como as súas formas de organización. Estudan a orixe do comportamento individual e colectivo buscando descubrir as leis sociais que as determinan. Os campos que se inclúen nas ciencias sociais non están plenamente claros, Noam Chomsky (1957; citado en Barón y Müller, 2014) manifesta a súa idea de que a lingüística non forma parte das interaccións sociais, considera que é parte da psicoloxía ou da bioloxía evolutiva.
Posts de análise:
Primeiro post:
Quintillán Poza. ( 5 de marzo de 2019). A universidade en Santiago: compañeirismo e novas relacións. Observatorio cidadán. Recuperado de: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/05/a-universidade-en-santiago-aprendizaxe-e-novas-relacions/
Segundo post:
Otero Otero. ( 11 de marzo de 2019). A etapa universitaria máis alá dun título. Observatorio cidadán.Recuperado de : https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/11/a-etapa-universitaria-mais-ala-dun-titulo/
Terceiro post:
Rial Brea. (19 de marzo de 2019). Ideoloxía e idade: unha nova ollada. Observatorio cidadán. Recuperado de: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/19/ideoloxia-e-idade-unha-nova-ollada/
Cuarto post:
Sobrino Platas. (28 de marzo de 2019). É un problema a desmotivación do profesorado? Observatorio cidadán. Recuperado de: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/28/e-un-problema-a-desmotivacion-do-profesorado/
Quinto post:
Ojea Gutiérrez. (10 de abril de 2019). A problemática da vivenda universitaria. Observatorio cidadán. Recuperado de: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/10/a-problematica-da-vivenda-universitaria/
Sexto post:
Varela Cores.(16 de abril de 2019). A importancia da comunicación na universidade. Observatorio cidadán. Recuperado de: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/16/a-importancia-da-comunicacion-na-universidade/
Post da acción:
Varela Cores. (26 de abril de 2019). Achegando a importancia dos bens relacionais. Observatorio cidadán. Recuperado de: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/26/achegando-a-importancia-dos-bens-relacionais/
Post de retribución:
Quintillán Poza. (26 de abril de 2019). Dámoslle voz aos nosos colaboradores. Observatorio cidadán. Recuperado de: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/27/damoslle-voz-aos-nosos-colaboradores/
Comentarios recibidos en cada post:
Primeiro post:
1- Comentario realizado por Iria Souto Iglesias o 14 de marzo de 2019. Enlace:
Segundo post:
2- Comentario realizado por Roberto González López o 18 de marzo de 2019. Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/11/a-etapa-universitaria-mais-ala-dun-titulo/#comment-5028
Terceiro post:
3- Comentario realizado por Nuria López Vázquez o 21 de marzo de 2019. Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/19/ideoloxia-e-idade-unha-nova-ollada/#comment-5073
4- Comentario realizado por Antonio Villasenín o 9 de abril de 2019. (comentario colaboradores). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/19/ideoloxia-e-idade-unha-nova-ollada/#comment-5235
5- Comentario realizado por Carlos Rial Brea o 23 de abril. (comentario colaboradores): Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/19/ideoloxia-e-idade-unha-nova-ollada/#comment-5343
6- Comentario realizado por Antonio Villasenín o 24 de abril. (comentario colaboradores). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/19/ideoloxia-e-idade-unha-nova-ollada/#comment-5479
7- Comentario realizado por Tania Pose o 22 de abril. (comentario colaboradores). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/19/ideoloxia-e-idade-unha-nova-ollada/#comment-5332
Cuarto post:
8- Comentario realizado por Nuria López Vázquez o 21 de abril de 2019. Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/28/e-un-problema-a-desmotivacion-do-profesorado/#comment-5309
Quinto post:
9- Comentario realizado por Cristina García o 24 de abril de 2019. (comentario colaboradores). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/10/a-problematica-da-vivenda-universitaria/#comment-5407
10- Comentario realizado por Andrea Álvarez o 24 de abril de 2019. (comentario colaboradores): Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/10/a-problematica-da-vivenda-universitaria/#comment-5490
Sexto post:
11- Comentario realizado por Iria Souto Iglesias o 23 de abril de 2019. Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/16/a-importancia-da-comunicacion-na-universidade/#comment-5358
12- Comentario realizado por Nerea González o 24 de abril de 2019. (comentario colaboradores). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/16/a-importancia-da-comunicacion-na-universidade/#comment-5408
Comentarios realizados polo grupo:
Os comentarios do grupo S3B- Bens Relacionais- ían dirixidos ao grupo S1D- Ensino- (comentarios realizados mediante acordo) e ao grupo S3C -Mocidade e Comunicación- (comentarios sen acordo).
Comentarios realizados ao grupo S1D:
1- Ariana Quintillán Poza respondeu o 19 de Marzo ao post Cal é a visión do ensino nos medios? do grupo de Ensino S1D (comentario mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/02/28/cal-e-a-vision-do-ensino-nos-medios/#comment-5051
2- Uxía Rial Brea respondeu o 19 de Marzo ao post Cal é a visión do ensino nos medios? do grupo de Ensino S1D (comentario mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/02/28/cal-e-a-vision-do-ensino-nos-medios/#comment-5059
3- Román Varela Cores respondeu o 19 de marzo ao post Innovación no Ensino do grupo de Ensino S1D (comentario mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/08/a-innovacion-no-ensino/#comment-5057
4- Brandán Otero Otero respondeu o 27 de marzo ao post Necesidades específicas do grupo de Ensino S1D (comentario mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/13/necesidades-especificas/#comment-5114
5- Marta Ojea Gutiérrez respondeu o 1 de abril ao post ao post Afondando no sistema educativo de Ensino S1D (comentario mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/21/o-sistema-educativo/#comment-5150
6- Brandán Otero Otero respondeu o 4 de abril ao post Axúdanos a conseguir a túa escola ideal do grupo de Ensino S1D (comentario establecido mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/02/axudanos-a-conseguir-a-tua-escola-ideal/#comment-5188
7- David Sobrino Platas respondeu o 9 de abril ao post Axúdanos a conseguir a túa escola ideal do grupo de Ensino S1D (comentario establecido mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/02/axudanos-a-conseguir-a-tua-escola-ideal/#comment-5233
8- Brandán Otero Otero respondeu o 15 de abril ao post As novas tecnoloxías no ensino do grupo de Ensino S1D (comentario mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/08/32848/#comment-5270
9- Uxía Rial Brea respondeu o 23 de abril ao post Os móbiles nas aulas do grupo S1D (comentario mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/11/os-mobiles-nas-aulas/#comment-5390
10- Marta Ojea Gutiérrez respondeu o 24 de abril ao post A lingua no ensino. Trinta anos de luces e sombras do grupo S1D (comentario mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/04/04/a-lingua-no-ensino-trinta-anos-de-luces-e-sombras/#comment-5400
Comentarios realizados ao grupo S3C:
11- Román Varela Cores respondeu o 29 de marzo ao post Reformulando o concepto de mocidade do grupo de Mocidade S3C (comentario que non se estableceu mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/02/22/reformulando-o-concepto-de-mocidade/#comment-5127
12- David Sobrino Platas respondeu o 2 de abril ao post O desafío da precariedade na xuventude de Mocidade S3C (comentario non establecido mediante acordo). Enlace: https://observatoriodecomunicacion.wordpress.com/2019/03/19/o-desafio-da-precariedade-na-xuventude/#comment-5157
Documento de acordo co grupo S1D
https://drive.google.com/file/d/1QrHf8s9Bzl-Kjw02iGutjHeAxggf4Tkp/view?usp=sharing
Material aportado por diálogo:
Primeira reunión:
https://drive.google.com/drive/folders/15Zo94_gKk81OjwuRFKll7-E3v_5ojHxc?usp=sharing
Segunda reunión:
https://drive.google.com/drive/folders/1pqAVVCPg8EdltMR3pD3F_LJOEAsyzvz2?usp=sharing
Terceira reunión:
https://drive.google.com/drive/folders/1Af9uVXN8hTlCuiTs6wIWXmWCVN6b-yDu?usp=sharing
Material aportado por difusión:
Publicacións:
https://www.instagram.com/p/BuhE6pInsuO/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1bg4wdtl8sva0 (2 de marzo)
https://www.instagram.com/p/BuzA32On8N-/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=18gwspmbmsllz (9 de marzo)
https://www.instagram.com/p/BvFX6XanuEP/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=ui0bky4fpqux (16 de marzo)
https://www.instagram.com/p/BvWvrhhnJYK/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=q71jzxicxkac (23 de marzo)
https://www.instagram.com/p/BvoyhlaHTDI/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1uf0w4wvi2j5s
(30 de marzo)
https://www.instagram.com/p/Bv7UW1-HR9W/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=8foh4atdd1pj (6 de abril)
https://www.instagram.com/p/BwNSfJ_nzx_/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=4hkm14nolbui (13 abril)
https://www.instagram.com/p/BwfIcgjHFr_/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=rvtz5zyca3c1 (20 de abril)
Historias:
(13 de abril)
(13 de abril)
(13 de abril)
(20 de abril)
(20 de abril)
(20 de abril)
(20 de abril)
(20 de abril)
(2 de marzo)
(9 de marzo)
(16 de marzo)
(23 de marzo)
(30 de marzo)
(6 de abril)
(13 de abril)
(20 de abril)
https://twitter.com/Obs_Cidadan/status/1104440094944083969?s=19
(9 de marzo)
https://twitter.com/Obs_Cidadan/status/1107031011752398855?s=19
(16 de marzo)
https://twitter.com/Obs_Cidadan/status/1109467616123518978?s=19
(23 de marzo)
https://twitter.com/Obs_Cidadan/status/1112005981498761217?s=19
(30 de marzo)
https://twitter.com/Obs_Cidadan/status/1114617290253905921?s=19
(6 de abril)
https://twitter.com/Obs_Cidadan/status/1117161081909186560?s=19
(13 de abril)
https://twitter.com/Obs_Cidadan/status/1119651910875791362?s=19
(20 de abril)
Avisos por whatsapp por parte do encargado de difusión da publicación dos posts. Enlace: https://drive.google.com/file/d/17Tx2rnYvYpg63gMVXt-dt7O72C_1FVPQ/view?usp=sharing
Material aportado por acción:
Vídeo acción S3B (26 de abril de 2019):
Vídeo retribución S3B (26 de abril de 2019):
Material empregado polo membro de acción:
https://drive.google.com/file/d/1WET4ZasroxbhVHujQIZIyujY03aeme5F/view?usp=sharing