Educación no rural

s1c

Glosario


  • Educación de calidade: aquella que permite que todos aprendan lo que necesitan aprender, en el momento oportuno de su vida y de sus sociedades y en felicidad (Cecilia Braslavsky, 2006).
  • Colexio Rural Agrupado (CRA): diferentes artigos analizan este concepto, e segundo autores como Ana Ponce de León Elizondo, Enrique Bravo Sáinz e Teresa Torroba Santa María,  “organización basada en la agrupación de varias unidades que constituyen un colegio y cuyo ámbito se extiende entre varias localidades” (2000, p. 315-347).
  • Para delimitar o que se entende por zona rural, debe prestarse atención aos seguintes criterios (Velasco, 2012):
    “a) criterio ocupacional, según el cual la población se dedica a actividades relacionadas con la agricultura y la ganadería;
    b) criterio espacial, el cual considera entorno rural a aquel que se encuentra alejado, en la mayoría de las ocasiones, del ámbito urbano.
    c) criterio cultural, que considera que las personas que cohabitan en el entorno rural, comparten ciertos aspectos culturales distintos a quienes viven en el contexto urbano.”
  • Educación obrigatoria: tamén chamado escolarización compulsiva; distintos ciclos de educación, ensino ou estudos que de forma obrigatoria debe cursar un neno ou mozo.
  • Asignaturas optativas: “son las libremente establecidas según unos criterios e incluidas en el correspondiente plan de estudios para que el alumno escoja entre las mismas. Cada materia optativa debe tener una carga lectiva suficiente para garantizar la impartición de contenidos relevantes, sin repetir los ya incluidos en materias troncales u obligatorias” (artigo 7.1.a do Real Decreto 1267/1994).
  • Modalidades de bacharelato: segundo o Diccionario de Español Jurídico, enténdese como: “cada uno de los diferentes tipos de bachillerato que pueden ofrecer las administraciones educativas y que actualmente son tres: Ciencias, Humanidades y Ciencias Sociales y Artes” (LOE, art.34 en la redacción, LOMCE).

Publicacións


Rural, educación e confinamento

Eva Rodríguez Argiz A crise do coronavirus está a provocar un cambio de mentalidade, actos, formas de vida… Esta mudanza tamén se estende á educación, de maneira que os centros de ensino están desenvolvendo novos xeitos de continuar co ensino dende a casa. De novo, o rural está xogando un papel diferenciado en canto á educación telemática. Por unha banda, a conexión a Internet en certas … Seguir lendo Rural, educación e confinamento

A problemática do transporte á escola no rural

Carlota Álvarez Feijoo Pequenas aldeas espalladas entre si son a realidade da Galicia rural. Esta dispersión provoca en moitos casos que organizar o transporte escolar sexa difícil, tendo en conta a necesidade de abarcar moitas aldeas con poucos rapaces. Son moitos os rapaces que se ven afectados polo transporte á hora de desprazarse ao seu centro de ensino, tendo que percorrer en moitos casos kilómetros … Seguir lendo A problemática do transporte á escola no rural

Como retratan os medios á educación no rural?

O Obxectivo de Desenvolvemento Sostible 4, Educación de calidade, procura “garantir unha educación inclusiva, equitativa e de calidade, e de iguais oportunidades”. Entre as súas metas atopamos que todas as crianzas teñan acceso á ensinanza, que homes e mulleres teñan iguais condicións para acceder á educación ou que se incrementen as competencias que faciliten a formación da poboación no ámbito profesional e de emprendemento. Trátase … Seguir lendo Como retratan os medios á educación no rural?