Xénero e educación

Ola! somos -de arriba a abaixo e de esquerda a dereita- Diego Álvarez (Edición- coordinación), Pablo Chao (Actividades), Nagore Acuña (difusión), Silvia Caeiro (axenda e calendario) e María Abril (documentación). A ODS que desenvolveremos o longo deste cuadrimestre será a de Igualdade de Xénero, enfocando esta cuestión cara o ámbito educativo.

Co noso traballo no observatorio pretendemos visibilizar como as mulleres se ven discriminadas cando se trata de postos de alta responsabilidade dentro do ensino. E por outro lado, tamén pretendemos centrarnos na gran desinformación que existe sobre cuestións de xénero.

O noso obxectivo, ou un deles, é concienciar ao público ao que vai dirixido o noso proxecto (principalmente xente xoven entre 16 e 23 anos) de que existen mulleres no mundo da educación ás que non se lles da visibilidade ou as que se lles impida ascender polo simple feito de ser mulleres, así como a importancia que ten unha educación de xénero dende unha idade temperá.

Glosario


Teito de cristal: “obstáculos, as veces invisibles, aos que se enfrontan as mulleres cando buscan ascender nas súas carreiras profesionais, obstruíndo as súas aspiracións e oportunidades”. (Loden, Marilyn. 1978)

Desigualdade social: trato desigual ou diferente que indica diferencia ou discriminación dun individuo cara outro debido a súa posición social, económica, relixiosa, o seu sexo, raza, cor de pel, personalidade, cultura, entre outros. (López- Aranguren, E. 2005)

Xénero: “conceptos sociais das funcións, comportamentos, actividades e atributos que cada sociedade considera apropiados para os homes e as mulleres. As diferentes funcións e comportamentos poden xerar desigualdades de xénero, é dicir, diferencias entre os homes e as mulleres que favorecen sistematicamente a un dos dous grupos”.
(OMS)

Patriarcado: Sistema de relacións sociais sexo-políticas baseadas en diferentes institucións públicas e privadas e na solidariedade interclases e intraxénero instaurado polos varóns, os cales como grupo social e de forma individual e colectiva, oprimen as mulleres tamén de forma individual e colectiva e se apropian da súa forza produtiva e reprodutiva, dos seus corpos e os seus produtos, ben con medios pacíficos ou mediante o uso da violencia. (Fontenla, Marta. 2008)

Educación: formación destinada a desenvolver a capacidade intelectual, moral e afectiva das persoas relacionado con cultura e as normas de convivencia da sociedade á que pertencen.
Sororidade: solidariedade ou irmandade entre as mulleres en canto as cuestións de xénero.

Desinformación: falta de información xeralmente de forma intencionada, neste caso relacionado con todo o que rodea o xénero.

Publicacións


Aclarando conceptos

Na búsqueda da concienciación das persoas en canto as cuestións de xénero, hoxe traemos tres conceptos necesarios para entender o punto no que nos encontramos como sociedade. Falamos de “igualdade“, “equidade” e “teito de cristal“. Os dous primeiros, igualdade e equidade, poden dar lugar a dúbidas xa que moita xente ou ben os confunde ou non ten claro o seu significado. Por estas razóns vemos … Seguir lendo Aclarando conceptos

Ilustrar para concienciar

Esta semana tivemos o placer de contactar coa artista e ilustradora adelaxd, quen nos prestou varias das súas ilustracións. A continuación amosamos dúas moi significativas. O pasado martes 10 de marzo publicamos nas redes unha ilustración desta artista. Na ilustración aparece unha personaxe que se tropeza cun salente do chan, e vai acompañada da frase ‘Se non ves o problema, o problema non ten solución’. … Seguir lendo Ilustrar para concienciar

Carteis para a xornada do 8M

Este pasado domingo 8 de marzo celebrouse en países de todo o mundo a xornada do 8M, en conmemoración do Día Internacional da Muller Traballadora. Trátase dunha xornada que se ven celebrando todos os anos, pero que nos últimos tempos gañou moita presenza e recoñecemento. Coa intención de loitar e contribuir á igualdade de xénero, e seguindo os nosos obxectivos de dar a coñecer a … Seguir lendo Carteis para a xornada do 8M

Xénero e educación

Ola! somos -de arriba a abaixo e de esquerda a dereita- Diego Álvarez (Edición- coordinación), Pablo Chao (Actividades), Nagore Acuña (difusión), Silvia Caeiro (axenda e calendario) e María Abril (documentación). A ODS que desenvolveremos o longo deste cuadrimestre será a de Igualdade de Xénero, enfocando esta cuestión cara o ámbito educativo. Co noso traballo no observatorio pretendemos visibilizar como as mulleres se ven discriminadas cando … Seguir lendo Xénero e educación